Önerilen Siteler
Ara
Populer Sayfalar
-
Bu blogda, çocuklarımızın dil gelişimleri üzerine yazdığım yazılarda yapılmış araştırmalardan ziyade kendi gözlemlerimi paylaşmayı tercih e...
-
Biz insanoğlu fert fert; pekçok konuda benzer, hatta aynı yollardan geçiyoruz. Bu durumun evrensel manada ‘’insanlığın ortak tecrübel...
-
"Bir çocuğun yaşamında karşılıksız sevginin yarattığı etkinin yerini hiçbir şey tutamaz." Fred Rogers Bir anneyi en fazla üzec...
-
Adem Güneş'in Aksiyon Dergisi'ndeki 10.02.2014 tarihli yazısı.... "Engellen Çocuk Hırçın Olur" "Çocuk, yetişk...
-
Aslinda bir suredir tamamen baska bir konu uzerine yazmayi dusunuyordum... Ama bu aksam aslinda baska birsey arastirirken denk geldigim bir ...
Son Yorumlar
Toplam Goruntulenme Sayisi
Hakkinda
-
Arsiv
-
▼
2014
(34)
-
▼
Ocak
(10)
- Kuran-i Kerim Öğretimi Icin Güzel Bir Uygulama
- Cezaya Alternatif Güzel Bir Davranış Örneği
- Asilatmak veya asilatmamak...
- 2013 İngiltere Ortaokul GCSE Lig Sonuçları
- Çocuk Yetiştirme Mühendisliği
- Aşırı Özgüvenden Bencilliğe Doğru...
- Türkçe Çocuk Şarkılarına Kolay Erişim
- Çok Dilde Okur-Yazarlık ve Bunun Desteklenmesi
- Üretken Çocuklar Yetiştirmek Üzerine
- Çocuk Terbiyesinde Ceza'nın Yeri (Yok)
-
▼
Ocak
(10)
4 Ocak 2014 Cumartesi
Bilgisayar oyunlarının çok yaygın olduğu ve dışarıda gençleri bekleyen çok fazla tehlikenin olduğu günümüzde çocuklarımıza çok kuvvetli alternatifler sunmalıyız. Alternatifsiz kalan, küçüklüğünden itibaren farklı güzel ve eğitici, geliştirici aktiviteleri, bir sanat dalını alışkanlık edinmemiş gençler bilgisayar oyunlarına daha düşkün, çevrelerde yapılanmış çetelere, arkadaş çevrelerinde varolan kötü alışkanlıklara ve boş işlere daha meyilli olurlar.Bu kanıya varışımın sebebi ise herhangi bir araştırmanın sonucu değil, tamamen kendi tecrübelerim ve çevremde tanık olduğum olaylardır. Dolayısıyla yanlışlar içerebilir, irdelenmesi gereken noktalar olabilir.
Yazı yazmak, resim yapmak, şarkı sözleri yazıp bunu sevdiği bir müzik aleti eşliğinde sunmak, piyesler yazıp bunları tiyatro yeteneğiyle sergilemek gibi aktiviteler süreklilikleri itabariyle ilgilenen kişinin bütün zamanına yayılmış olur. Resim yeteneği keşfedilmiş bir çocuk, sevdiği boya malzemeleri, tuvaller, ilgili kurslar gibi imkanlarla desteklenirse herbir resim denemesinde ayrı bir zevk alacak, birini bitirdikten sonra bir sonrakine başlayacak ve artık etrafındaki dünyaya resmedilecek kareler arayan dikkatli bir gözle bakmaya başlayacak. Bu bakış sayesinde birçok insanın farkedemediği ve insanlar nazarında sıradanlaşan çok güzel detaylara vakıf olabilecek. Resim yapmanın zevkine bu derece varmış bir insanın bilgisayar oyunlarına çok da tenezzül edeceğini zannetmiyorum. Aynı şekilde yazı yazmayı seven ve kendini geliştirmek isteyen kişi de yaşadığı ya da şahit olduğu olayların paylaşmaya değer olup olmadığını düşünecek, paylaşmaya değer gördüklerini de anlatmanın yollarına bakacak. Yazdığı herbir yazıdan sonra doğumu başarılı bir şekilde tamamlamış bir anne gibi rahatlayacak ve bir sonraki yazının temellerini atmaya başlayacak. Yukarıda saydığım diğer aktiviteler de aynı şekilde düşünülebilir. Böylece zihin sürekli bir üretkenlikle meşgul olacağından, boş işler ya da kötü alışkanlıklar insanın zihnine sızacak bir delik bulamayacaktır.

O halde ilk çocukluk yıllarında çocuklarımızın yeteneklerini keşfedip bu yetenekleri geliştirme imkanları sunmamız ve onları desteklememiz çok önemli. Resim yapmayı seven çocuğumuzın farklı kareleri yakalaması için onu farklı mekanlara götürmek, yazı yazmayı seven çocuklarımıza kendi kitaplarını yapmalarına yardımcı olmak, tiyatro yeteneği olan çocuğumuzun piyeslerini evde sergilemesini sağlayıp onu hayranlıkla izleyen seyirciler olmak şeklinde onu destekleyebiliriz, ve daha başka bir çok şekilde desteğimizi pekiştirebiliriz...
Yazı yazmak, resim yapmak, şarkı sözleri yazıp bunu sevdiği bir müzik aleti eşliğinde sunmak, piyesler yazıp bunları tiyatro yeteneğiyle sergilemek gibi aktiviteler süreklilikleri itabariyle ilgilenen kişinin bütün zamanına yayılmış olur. Resim yeteneği keşfedilmiş bir çocuk, sevdiği boya malzemeleri, tuvaller, ilgili kurslar gibi imkanlarla desteklenirse herbir resim denemesinde ayrı bir zevk alacak, birini bitirdikten sonra bir sonrakine başlayacak ve artık etrafındaki dünyaya resmedilecek kareler arayan dikkatli bir gözle bakmaya başlayacak. Bu bakış sayesinde birçok insanın farkedemediği ve insanlar nazarında sıradanlaşan çok güzel detaylara vakıf olabilecek. Resim yapmanın zevkine bu derece varmış bir insanın bilgisayar oyunlarına çok da tenezzül edeceğini zannetmiyorum. Aynı şekilde yazı yazmayı seven ve kendini geliştirmek isteyen kişi de yaşadığı ya da şahit olduğu olayların paylaşmaya değer olup olmadığını düşünecek, paylaşmaya değer gördüklerini de anlatmanın yollarına bakacak. Yazdığı herbir yazıdan sonra doğumu başarılı bir şekilde tamamlamış bir anne gibi rahatlayacak ve bir sonraki yazının temellerini atmaya başlayacak. Yukarıda saydığım diğer aktiviteler de aynı şekilde düşünülebilir. Böylece zihin sürekli bir üretkenlikle meşgul olacağından, boş işler ya da kötü alışkanlıklar insanın zihnine sızacak bir delik bulamayacaktır.

O halde ilk çocukluk yıllarında çocuklarımızın yeteneklerini keşfedip bu yetenekleri geliştirme imkanları sunmamız ve onları desteklememiz çok önemli. Resim yapmayı seven çocuğumuzın farklı kareleri yakalaması için onu farklı mekanlara götürmek, yazı yazmayı seven çocuklarımıza kendi kitaplarını yapmalarına yardımcı olmak, tiyatro yeteneği olan çocuğumuzun piyeslerini evde sergilemesini sağlayıp onu hayranlıkla izleyen seyirciler olmak şeklinde onu destekleyebiliriz, ve daha başka bir çok şekilde desteğimizi pekiştirebiliriz...
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.