Önerilen Siteler
Ara
Populer Sayfalar
-
Bu blogda, çocuklarımızın dil gelişimleri üzerine yazdığım yazılarda yapılmış araştırmalardan ziyade kendi gözlemlerimi paylaşmayı tercih e...
-
Biz insanoğlu fert fert; pekçok konuda benzer, hatta aynı yollardan geçiyoruz. Bu durumun evrensel manada ‘’insanlığın ortak tecrübel...
-
"Bir çocuğun yaşamında karşılıksız sevginin yarattığı etkinin yerini hiçbir şey tutamaz." Fred Rogers Bir anneyi en fazla üzec...
-
Adem Güneş'in Aksiyon Dergisi'ndeki 10.02.2014 tarihli yazısı.... "Engellen Çocuk Hırçın Olur" "Çocuk, yetişk...
-
Aslinda bir suredir tamamen baska bir konu uzerine yazmayi dusunuyordum... Ama bu aksam aslinda baska birsey arastirirken denk geldigim bir ...
Son Yorumlar
Toplam Goruntulenme Sayisi
Hakkinda
-
Arsiv
-
▼
2014
(34)
-
▼
Ocak
(10)
- Kuran-i Kerim Öğretimi Icin Güzel Bir Uygulama
- Cezaya Alternatif Güzel Bir Davranış Örneği
- Asilatmak veya asilatmamak...
- 2013 İngiltere Ortaokul GCSE Lig Sonuçları
- Çocuk Yetiştirme Mühendisliği
- Aşırı Özgüvenden Bencilliğe Doğru...
- Türkçe Çocuk Şarkılarına Kolay Erişim
- Çok Dilde Okur-Yazarlık ve Bunun Desteklenmesi
- Üretken Çocuklar Yetiştirmek Üzerine
- Çocuk Terbiyesinde Ceza'nın Yeri (Yok)
-
▼
Ocak
(10)
14 Ocak 2014 Salı



Yazılım mühendisliğinde, bir kodu tam çalışır hale getirmek için bu kodu hatalardan ayıklamak gerekiyor. Kodu derlerken (compile) ya da çalıştırırken (execute) karşılaştığımız hataları tespit etmek çok önemli. Her modül için oluştrulmuş test dosyası, baştan hata yapmamızı engeller. Yine de hatayla karşılaşırsak, bu hatanın yerini tespit etmek için kodumuzun nasıl çalıştığını adım adım izleriz (debugging). Dikkatli bir incelemenin sonunda hatanın yerini tespit ederiz. Ne tarz bir hata olduğunu ve bunu nasıl giderebileceğimizi bize verilen uyarı cümlesini de kullanarak şirkette bilen birine sorarak ya da arama motorunda arayarak çok rahatlıkla bulabiliriz. Birileri muhakkak böyle bir hatayla karşılaşmış oluyor ve bunun çözümünü internette paylaşıyor. Her bir hatanın keşfi ve başarıyla giderilmesi de insanı motive ettiğinden, kişi, bir sonraki hataya daha olumlu yaklaşıyor.
Yukarıdaki bütün detaylara bu şekilde bir problem çözmenin hayatıma nasıl deger kattığını anlatmak için yer verdim. Evet, çocuklarımızın, başarıyla çalışan ve Allah'ın bir kul olarak beklediği işleri yapabilen, başkalarına karşı sorumluluklarını tam yerine getirebilen bireyler olabilmeleri için, onların hayat sayfasına ekleyeceğimiz bilgiler, komutlar vs. yerinde, anlamlı olmalıdır. Birşeyler yolunda gitmiyorsa bunun muhakkak bir sebebi vardır ve zaman kaybetmeden gerçek sebebi bulmak gerekir. Çoğu tebiye metodlarında yapılan en büyük hata, kök sebebe inmemek ve görünen sebeplere takılıp ona göre hüküm vermektir. Kardeşini döven bir çocuğa bunu yaptığından dolayı ceza vermek gibi. Bir çocuk eğer kardeşini dövüyorsa ona bunu yaptıran sebeplere inmek gerekir. Acaba anne-baba kardeşini kıskanmasını gerektirecek şekilde mi davrandı, büyük çocuk kendini yeterince özel hissetmiyor mu vs. gibi sorgulamalarla adım adım yaptıklarını gözden geçiren anne babalar görecekler ki yolunda gitmeyen birçok davranışın kaynağı ya kendilerinin ya da cevredekilerin yanlış uygulamalarıdır. Ya da çocukta hata diye değerlendirilen bu davranışlar gerçekte hata değildir, yaşadığı evrenin getirdiği doğal davranışlardır.
Geçen seneden bu yana çocuklarımda yanlış gittiğini düşündüğüm bir çok konuda davranışlarımı adım adım gözden geçirdim ve çok ciddi hatalarımla karşılaştım. Bu hataların varlığı her ne kadar beni vicdanen rahatsız etse de bu hataların farkında olabildiğime de sevindim. Bu yanlışları düzeltmek ve yerine doğruları koymak için tecrübeli annelerden, pedagoglardan, hayat tecrübesi çok olan değerli insanlardan çokça faydalanmam gerektiğini keşfettim. Çevremde yaşanan olayları, aile hayatlarını dikkatle gözlemlemenin bile annelik adına çok şeyler kattığına zamanla şahit oldum. Dolayısıyla, iyi bir anne olmak, dikkatli bir göz olmayı gerektirir. İyi bir anne olmak ince hesaplar yapabilmeyi gerektirir. Çocuğumuzun hayatının temelini inşa etme gibi önemli bir konuda, bir binanın inşaatı ya da bir programın kodlanması surecinde gösterilen hassasiyetin daha fazlasını göstermek gerekir. Çocuk yetirştirmek mühendislik becerisi, bilgisi ve belki de daha fazlasını ister.

Çocuklarımızın her yeni dönemi, bize farklı problemler, yeni konular, yeni ilgi alanları getireceği için farklı bakış açıları geliştirmeli, her geçen zaman diliminde kendimizi güncellemeliyiz. Olaylara bu açıdan baktığımda geçmişte eğitim hayatımda edindiğim bilgiler, annelik gibi çok önemli bir vazifede bana farklı bakış açıları kazandırdığı için, ufkumu açtığı ve beni daha üretken bir anne konumuna yükselttiği için gelecekte kendi işimle ilgili doğrudan bir iş yapmayacak olsam da geçmişte verdiğim emeklerin boşa gittiğini düşünmeyeceğim. Tam aksine kazanımları düşünüp Allah'a şükredeğim.
Yukarıda bahsettiğim soyut kazanımların farkedilmesi kolay değil. Malesef maddeye kilitli bir çağda yaşadığımız için emeklerimizin karşılığında çoğu zaman somut sonuçlar bekliyoruz. İyi bir kariyerimizin olması, aylık kazancımızın yüksek olması, sevdiğimiz işi yaparken aldığımız zevk... Bunlar somut ve daha farkedilebilir doğrudan etkisi olan sonuçlardır. Bu somut sonuçlara kilitlendiğimiz zaman da soyut kazanımları farkedemeyebiliyor ve somut sonuçları göremediğimizde de üzüntüye kapılıp değersizlik hissini yaşayabiliyoruz.
Sonuç olarak, bana anneliği daha kaliteli bir seviyede yapma gayretlerimde çok faydası olan mühendislik mesleğini tam anlamıyla bugünlerde sevmeye başladım. Bana, geçmişimde mühendislik okuma fırsatı veren Rabbime çok şükrediyorum. Bu zenginliğin, ileride yapmayı düşündüğüm öğretmenlik kimliğime çok katkı sağlayacağını düşünüyor olmak, benim bu konuda Allah'a karşı şükür hissimi arttırıyor...
0 yorum:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.